5 TipS kUrUS..

1 Senaman ~ Tips kurus paling berkesan melakukan senaman selama 20 minit, sebanyak 3 kali seminggu. Bagi yang sedang berdiet, sebaiknya lakukan secara seimbang dan mengikut kemampuan diri. Mulakan dengan perlahan-lahan ini tidak akan membebankan badan…
2 Makan Makanan Sihat ~ Seimbangkan diet anda, lebihkan buah, sayur dan ikan. Kurangkan daging merah dan makanan ringan. Simpan buah apal hijau di dalam peti sejuk dan gantikannya menjadi snek apabila anda berkeinginan untuk mengunyah.
3 Kurangkan Makan ~ Kawal diet anda, makan hanya pada waktu yang betul dan kuantiti yang berpatutan.contohnya sebelum ini anda makan 2 senduk nasik, ketika dalam proses diet cuba kurangkan kepada 1 senduk sahaja.
4 Eskpresi Diri ~ Lakukan apa yang anda ingin lakukan. Katakan apa yang anda ingin katakan serta lakukan segala yang betul untuk diri sendiri. Sibukkanlah diri dengan aktiviti kegemaran, jangan membiarkan masa anda terbuang begitu sahaja. Ini dapat mengelakkan dari anda berfikir untuk makan apabila bosan sebaliknya anda pastinya akan sentiasa gembira dan ceria.
5 Kawal emosi ~ Satu lagi tips kurus yang tidak harus dilupakan dalam program kurus anda, bijaklah mengawal emosi dan pemikiran anda, dengan ini anda akan bersedia menerima sebarang kebarangkalian dalam hidup.

p/s: emm sj je nak share tips2 yg MUNGKIN berguna kepada semua..ehe..wani nak try la..haha..kot2 ade rezki nak kurus..hwah3!! do support me ya..n slamat mencuba..:)

8 comments:

miss mOna said...

hai cik waniey..
hanG 2 xpyah la kurus
dah mmg Ok dah btk bdn hang 2
xkan nk jd mcm jeranGkung plak
laEn la mcm akU ne yang kena & tErpaksa kUruskn bdn
huhuhu...

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

hehe..eee tanak la jadik mcm jerangkung..haha..tatot la plak kan monall kan..ehe

miss mOna said...

iye..
mmg takOt pn...
sO, xyah le kruskn bdn
hehehe

Anonymous said...

kurus???
ala..xyah la
nk maintain xpa
nnt jd tiang letrik br tau
huhu

Anonymous said...

hehe
ala
tiang letrik la wani nak
cekgu kan nk keja tnb
haha

Anonymous said...

xnk aa
nnt org tampal iklan byk2 kt ctu
haha

Anonymous said...

MCM MANA PLAK KALAU NAK
JADI MCM ANEROXIA?

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

hehe..anonymous..thanks 4 coming ya..uitt tatot la kalu aneroxia..hee..kn3..

Google Analytics Alternative